علت برفک زدن یخچال اسنوا

علت برفک زدن یخچال اسنوا

فهرست مطالب

مدل های قدیمی تر یخچال، به طور طبیعی مقدار کمی برفک داشتند. اما با پیشرفت تکنولوژی، یخچال های بدون برفکی تولید شدند که یا مقدار برفک زدن آنها بسیار کم است و یا اصلا برفک نمی زنند. بنابراین می توان گفت که برفک زدن یخچال نوعی مشکل است که باید ضمن بررسی دلایل، آن را برطرف نمود. وقتی یخچال برفک می زند، نیاز به رعایت نکاتی است که در ادامه مطلب به آنها اشاره می کنیم؛ با ما همراه باشید.

اگر از  یخچال به خوبی مراقبت نشود به سرعت خراب می شود و شما خیلی زود به تعویض نیاز خواهید داشت. با تعمیر سریع و تعمیرکاران متخصص در زمینه تعمیرات یخچال اسنوا در اصفهان و نمایندگی تعمیرات یخچال در اصفهان نگران برفک زدن و خرابی و نقص در یخچال اسنوای خود نباشید.

علت برفک زدن یخچال اسنوا

برفک زدن یخچال اسنوا مشکل رایجی است که در بسیاری از خانه ها بر یخچال ها تأثیر می گذارد و به طور کلی یکی از  دلایل تعمیر لوازم خانگی است. هنگامی که هوای گرم و مرطوب داخل یخچال به سرعت سرد می شود، یخ در داخل واحدها ایجاد می شود. معمولاً در اطراف کویل‌های تبخیر یخچال یا داخل فریزر، زمانی که جریان هوای مناسب وجود ندارد، اتفاق می‌افتد.

 برخی از دلایل برفک زدن یخچال اسنوا

مشکلات در چرخه یخ زدایی

اکثر یخچال‌های امروزی مجهز به سیستم‌های یخ‌ساز خودکار هستند که از یک تایمر تشکیل شده است که تشخیص می‌دهد چه زمانی یخ زدگی ایجاد شده است، که سپس یک بخاری را فعال می‌کند تا یخ‌زدگی روی کویل‌ها را تبخیر کند. این کار بسته به نحوه استفاده از یخچال و سرعت تشکیل یخبندان در چرخه انجام می شود. هر چیزی که بر اجزای سیستم یخ‌ساز تأثیر بگذارد احتمالاً بر عملکرد آن تأثیر می‌گذارد و بنابراین توانایی آن در تبخیر یخبندان را به خطر می‌اندازد.

گردش هوا

اگر هوای خنک در واحد جریان نداشته باشد، ممکن است در تماس هوای سرد با هوای گرم و مرطوب، یخبندان ایجاد شود. برای جلوگیری از این اتفاق، هرگز نباید دریچه های هوا را مسدود کرد و همچنین یخچال نباید شلوغ یا پر از وسایل باشد.

مشکلات درب

مشکلات درب نیز می تواند منجر به یخ زدگی در یخچال شود. این زمانی اتفاق می‌افتد که درها نتوانند بسته شوند یا به درستی مهر و موم نشده باشند، بنابراین اجازه می‌دهد هوا به محفظه‌ها نفوذ کند، که منجر به تشکیل یخ و یخ می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق، درهای دستگاه باید به خوبی بسته شوند تا از نفوذ هوا به داخل جلوگیری شود.

یخ ساز معیوب

در برخی از مدل‌های یخچال، اگر دریچه‌های آب بند به درستی بسته نشده باشند، هوای گرم می‌تواند از طریق یخ‌ساز به محفظه‌ها دسترسی پیدا کند. فلپ ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید شکسته نشده اند و می توانند به روشی مناسب بسته شوند.

چند دلیل دیگر برفک زدن یخچال اسنوا

یخچال خیلی پر است

اگر یخچال شما تا لبه پر شده باشد، گردش هوای سرد به اندازه کافی وجود ندارد. این می تواند باعث ایجاد رطوبت و تبدیل به یخ یا یخ شود. مقداری فضا در فریزر خود بگذارید.

درب یخچال اغلب باز می ماند

همه ما در یک مقطع زمانی مقصر این هستیم. در یخچال را باز می کنیم تا چیزی را بگیریم، و سپس فراموش می کنیم که آن را به درستی ببندیم – و گاهی اوقات به اشتباه در حالی که به دنبال چیز دیگری هستیم، آن را باز می گذاریم. مقدار کمی هوای گرم که هر بار وارد می شود، به آرامی دمای داخل یخچال را افزایش می دهد و باعث تشکیل یخ می شود.

مهر و موم واشر آسیب دیده است

واشر یک مهر و موم لاستیکی در اطراف در است که به حفظ هوای سرد و خروج هوای گرم کمک می کند. اگر این مهر و موم آسیب ببیند یا به درستی آب بندی نشود، هوای سرد می تواند خارج شود و هوای گرم وارد آن می شود و منجر به یخ زدگی و یخ زدگی می شود. برفک زدن در یخچال اسنوا باعث می‌شود که یخچال به اندازه کافی سرد بماند و کمپرسور اضافه کار کند – که نه تنها باعث اتلاف انرژی می‌شود، بلکه می‌تواند طول عمریخچال اسنوا را نیز کاهش دهد.

درب به درستی آب بندی نمی شود

ادامه مطلب قبل درب یخچال که به درستی آب بندی نمی شود یکی از رایج ترین دلیل برفک زدن یخچال اسنوا است. اگر فضایی در اطراف در وجود داشته باشد، هر بار که در باز می شود، هوای سرد می تواند از آن خارج شود. گاهی اوقات این امر می تواند ناشی از گرد و غبار و زباله های اطراف واشر (کاستیکی) اطراف در باشد. این می تواند به ویژه در امتداد پایه درب یخچال اتفاق بیفتد – اغلب بدون اینکه متوجه شوید. این بدان معناست که یخچال برای خنک نگه داشتن آن باید سخت‌تر کار کند که می‌تواند منجر به برفک زدن می شود.راه حل این است که واشر و اطراف آن را با استفاده از یک پارچه صابونی تمیز کنید. اگر شکاف یا سوراخی در واشر وجود داشت، باید تعویض شود.

یخچال اسنوا تراز نیست

این یکی از آن چیزهای ساده ای است که نمی دانید ممکن است تأثیر بگذارد. اگر یخچال شما تراز نیست، به این معنی است که احتمالاً در (یا درب) تراز نیست و باز هم واشر لاستیکی به درستی آب بندی نمی شود و درب یخچال به درستی بسته نمی شود. این بدان معنی است که هوای سرد می تواند خارج شود و هوای گرم می تواند وارد شود و منجر به یخ زدگی و یخ شود. گاهی اوقات هنگامی که یخچال در جای خود قرار می گیرد، هر گونه تاب برداشتن جزئی دستگاه می تواند درب را از تراز خارج کند. سپس می‌توان این موضوع را با برخی از مسائل دیگر درب که در بالا ذکر شد، تشدید کرد.

دمای بالای یخچال اسنوا

دمای ایده آل یخچال اسنوا بین 18- تا 22- درجه سانتی گراد است. اگر بالاتر از این تنظیم شود، آنقدر کارآمد کار نخواهد کرد. این بدان معنی است که رطوبت بیشتری در هوا وجود خواهد داشت که به برفک تبدیل می شود. برفک بیشتر به معنای یخبندان بیشتر است و کل فرآیند دوباره شروع می شود!

یخچال اسنوا خیلی قدیمی است

مانند هر وسیله دیگری، یخچال اسنوا شما عمر محدودی خواهد داشت. با گذشت زمان، درزگیر تحلیل می‌رود و درب آنقدر محکم بسته نمی‌شود. همانطور که یخچال شما قدیمی تر می شود، اجزای آن نیز شروع به فرسودگی می کنند. این می تواند منجر به تجمع یخ و برفک زدن شود. اگر یخچال شما بیش از 10 سال از عمر آن گذشته است، ممکن است زمان آن رسیده باشد که آن را تعویض کنید.

با اطمینان از رفع سریع خرابی ها، می توانید یخچال خود را به خوبی کار کند. به حدی که هزینه تعمیر فریزر را می توان با عملکرد طولانی تر واحد کاهش داد.

چگونه از برفک زدن یخچال اسنوا جلوگیری کنیم؟

چند کار وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از برفک زدن یخچال اسنوا خود انجام دهید:

از اسپری ضد یخ زدگی یخچال استفاده کنید

این به حذف سریع و آسان هرگونه تجمع برفک کمک می کند. اما به طور منظم استفاده کنید، و قبل از اینکه مشکلی ایجاد شود که اسپری قادر به حل آن نیست.

یخچال را مرتب تمیز کنید

این کار از تجمع یخ و برفک زدن جلوگیری می کند. مکان های دیده نشده مانند زیر درها و پشت درب های یخچال با بار بالا را بررسی کنید.

از محکم بودن درزگیرها اطمینان حاصل کنید

این کار از خروج هوای سرد و ورود هوای گرم جلوگیری می کند. بررسی کنید که لاستیک آسیب نبیند یا کهنه و شکننده به نظر نمی رسد.

ترموستات را چک کنید

این اطمینان حاصل می کند که یخچال اسنوا روی دمای صحیح تنظیم شده است – و مراقب آن باشید تا مطمئن شوید که درست کار می کند.

یخچال  خود را کمتر باز کنید

ممکن است غیرممکن به نظر برسد، اما نیازی نیست که غذای خود را هر پنج دقیقه چک کنید. هر بار که در را باز می کنید، هوای سرد خارج می شود و هوای گرم وارد می شود و باعث می شود یخچال بیشتر کار کند. و سعی کنید وقتی چیزی را انتخاب می کنید سریع آن را بردارید.

غذای خود را مرتب بچینید

وقتی به دنبال چیزی هستید، ممکن است همه چیز را جابجا کنید و باعث فرار هوای سرد شوید. بنابراین موارد مشابه را کنار هم قرار دهید و مطمئن شوید که در مواقعی که به آن‌ها نیاز دارید به راحتی می‌توانید آن‌ها را بگیرید.

کویل های کندانسور را تمیز کنید

اینها کویل های مشکی هستند که معمولاً در پشت یخچال شما قرار دارند. اینها می توانند گرد و غبار و کثیفی را جذب کنند که باعث می شود یخچال اسنوا شما سخت تر از آنچه نیاز است کار کند. بنابراین هر چند ماه یکبار آنها را با جاروبرقی یا برس سیم پیچ تمیز کنید.

یخچال خود را به طور منظم برفک زدایی کنید

تجمع یخ می تواند باعث شود یخچال شما اضافه کار کند، بنابراین مهم است که هر چند وقت یکبار آن را یخ زدایی کنید. اکثر یخچال های اسنوا دارای مکانیزم برفک زدایی داخلی هستند، بنابراین حتماً به دفترچه راهنمای یخچال خود مراجعه کنید تا ببینید چند وقت یکبار باید آن را برفک زدایی کنید.

یخچال اسنوا را زیاد بار نکنید این می تواند گردش هوا را سخت تر کند که می تواند منجر به تجمع یخ شود. بنابراین سعی کنید فریزر را خیلی پر نکنید و بین وسایل فاصله بگذارید.

دمای یخچال اسنوا را بررسی کنید

یخچال شما باید بین 18- تا 22 درجه سانتیگراد تنظیم شود. اگر کمتر از آن تنظیم شود، می تواند باعث تجمع یخ شود اینها راه هایی برای جلوگیری از آن هستند و به جلوگیری از فرسوده شدن زیاد فریزر یا کاهش طول عمر آن کمک می کنند. اما اکنون چگونه با فریزر یخ زده فعلی خود برخورد می کنید؟ در اینجا چند راه برای بازگرداندن آن به حالت عادی وجود دارد.

نمایندگی تعمیرات یخچال اسنوا

اگر یخچال اسنوا شما را برفک زده است چه باید کرد؟

اگر یخچال شما برفک زده است، نترسید! چند راه آسان برای رفع مشکل وجود دارد:

از عملکرد یخ زدایی استفاده کنید

بسیاری از یخچال های اسنوا دارای عملکرد یخ زدایی داخلی هستند. ممکن است زمان زیادی طول بکشد، اما خوب کار می کند. ممکن است لازم باشد در حین انجام این فرآیند، یخچال را خالی کنید. یا می توانید با گزینه های زیر سرعت آن را افزایش دهید.

از سشوار استفاده کنید

این به آب شدن سریع برفک کمک می کند. فقط مراقب باشید که برای مدت طولانی از آن استفاده نکنید، زیرا نمی خواهید فریزر را بیش از حد گرم کنید.

از کاردک مخصوص یخچال اسنوا استفاده کنید

این می تواند به شکستن یخ و برفک کمک کند تا سشوار بتواند کار خود را به طور موثرتری انجام دهد. سعی کنید از ظروف سفت استفاده نکنید که ممکن است به قسمت داخلی فریزر آسیب برساند.

دما را بالا ببرید

این یکی نسبتا آسان است و شبیه عملکرد یخ زدایی است. این به تسریع فرآیند ذوب کمک می کند. فقط مطمئن شوید که پس از از بین رفتن یخ آن را پایین بیاورید.

موارد را حذف کنید اگر یخ فقط در یک طرف یخچال است، سعی کنید برخی از اقلام را از آن طرف خارج کنید. این می تواند به بهبود جریان هوا و جلوگیری از برفک زدن بیشتر کمک کند.

از نمک استفاده کنید

نمک می تواند به کاهش نقطه انجماد آب کمک کند، که به نوبه خود می تواند به آب شدن سریع یخ کمک کند. این می تواند برای کف یخچال نیز به خوبی کار کند. فقط مطمئن شوید که داخل آن را خراش ندهید یا بیش از حد استفاده نکنید.

آب گرم

این روش دیگری است که می تواند به طور خاص به هدف قرار دادن یخ کمک کند. ظرفی با آب جوشیده داخل محفظه قرار دهید تا به افزایش دما کمک کند. بخار نیز به آب شدن یخ کمک می کند.

یخچال اسنوا را تعویض کنید

اگر همه  موارد را امتحان کردید و تاثیرگذار نبود، ممکن است زمان آن رسیده باشد که یخچال اسنوای خود را با یک یخچال جدید از نسل اسنوا جایگزین کنید. یخچال  قدیمی یا معیوب به احتمال زیاد اغلب یخ می زند و دچار برفک زدن می شود بنابراین این می تواند بهترین راه حل در برخی موارد باشد.

به نوبه خود، فریزر به سرعت خراب می شود و شما خیلی زود به تعویض نیاز خواهید داشت. با تعمیر سریع و بدون استرس اضافی، فریزر خود – و همه لوازم خود را – در بهترین حالت نگه دارید. اکنون پوشش لوازم خانگی را دریافت کنید و ما بقیه کارها را انجام خواهیم داد.

امتیاز دهید post
مشکلت حل نشده؟
تیم دمای سبز در خدمت شماست تا مشکلات تعمیراتی لوازم سرمایشی و گرمایشی شما را حل کند.

نظرات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *