علت بوی بد یخچال اسنوا

علت بوی بد یخچال اسنوا

فهرست مطالب

بوی بد یخچال می تواند توسط خوده افراد ایجاد شود یا مشکل فنی داشته باشد اگر با روش های گفته شده در این مقاله بوی بد یخچال اسنوا از بین نرفت بهتر است با یک تعمیرکار در نمایندگی تعمیرات یخچال در  اصفهان یا نمایندگی تعمیر یخچال اسنوا در اصفهان تماس بگیرید.

اگر در یخچال اسنوا خود را باز می کنید و بوی بد می دهد، پس تنها نیستید. بسیاری از افراد این مشکل را با یخچال اسنوا خود تجربه می کنند، اما نمی دانند علت آن چیست و چه کاری باید انجام دهند.شما در این مقاله به صورت کامل با این مشکل آشنا می شوید و می توانید یکبار برای همیشه از شر بوی بد یخچال رهایی یابید.

علت بوی بد یخچال اسنوا

به دلیل استفاده مداوم از يخچال داشتن بوي نامطبوع به شدت آزار دهنده خواهد بود شما میتوانید برای یافتن علت بوی بد یخچال، فریزر اسنوا ادامه این مطلب را دنبال کنید تا از شر این مشکل آزار دهنده با راهکارهایی ساده خلاص شوید.علت بوی بد یخچال به عوامل مختلفی بستگی دارد که بعضی از این عوامل توسط خود کاربران درست میشود اما بعضی از عوامل وجود دارد که نیاز به تعمیر کار و تکنسین در زمینه تعمیر یخچال اسنوا دارد. هنگامی که یخچال را تمیز می کنید انتظار دارید که برای مدتی تمیز بماند و این خیلی نا امید کننده است که ببینید بعد از تمیزکردن هنوز هم بوی بد از یخچال می آید.

چند احتمال برای بوی بد یخچال اسنوا

چند  احتمال در اینجا وجود دارد، و برای اینکه شما از تمیز کردن یخچال خود نجات پیدا کنید، بهترین راه را برای ریشه‌کن کردن و از بین بردن بوی آن به شما نشان خواهیم داد. در اینجا 3 دلیل اصلی برای بوی بد یخچال شما حتی پس از تمیز کردن آن بدون بازگشت به حالت اول آورده شده است.

دلیل شماره 1: یخچال شما بو را جذب کرده است

بوی یخچال یا از باکتری یا کپک ناشی می شود، اغلب از فساد مواد غذایی یا تجمع رطوبت در مکان های نامناسب. اگر بعد از تمیز کردن یخچال بوی بد باقی بماند، احتمالاً برخی از میکروب‌های ماندگار را از دست داده‌اید. تمیز کردن با صابون ظرف اغلب بوها را پنهان می کند اما آنها را از بین نمی برد، به این معنی که ممکن است لازم باشد بعد از یک تمیز کردن عمیق اولیه دوباره دیوارها را بازبینی کنید.

پلاستیک بوها را جذب می‌کند و روی باکتری‌های مولد بو نگه می‌دارد، بنابراین اگر هنوز بویی از دیوارها شنیده می‌شود، ممکن است مجبور شوید از پاک‌کننده‌های ضد باکتری استفاده کنید. سفید کننده موثرترین گزینه برای از بین بردن منبع بوی بد است. اما از آنجایی که مواد شیمیایی خشن می توانند پوشش پلاستیکی یخچال را خراب کنند، این زمان بسیار خوبی برای استفاده از جایگزین های خانگی ملایم تر است.

آیا سرکه بوی بد یخچال اسنوا را از بین می برد؟

می‌توانید با یک اسپری همه منظوره سرکه بوی بد یخچال را از بین ببرید، زیرا این یک ضدعفونی‌کننده ملایم است که می‌تواند به از بین بردن بوی بد روی دیوارها کمک کند. یک بطری اسپری را با مقدار مساوی سرکه سفید مقطر و آب پر کنید و روی دیوارها اسپری کنید. بگذارید چند دقیقه بماند و با یک پارچه تمیز آن را پاک کنید.

لیمو بوبر موثر برای یخچال

لیمو مانند سرکه حاوی اسید ضعیفی است که می تواند داخل یخچال را خوشبو کند. اسید سیتریک می‌تواند باکتری‌های خاصی را تجزیه کند و در عین حال رایحه‌ای دلپذیر بدهد. آب یک لیمو را روی یک پارچه تمیز فشار دهید و داخل یخچال را پاک کنید. برای طراوت بیشتر، تکه های لیموی فشرده را در بشقاب به سمت پشت یخچال قرار دهید تا عطر آن پخش شود.

آیا پراکسید هیدروژن می تواند بوها را از بین ببرد؟

یکی از ایرادات سرکه و لیمو این است که آنها رایحه ای نیز منتشر می کنند و در یک فضای بسته مدتی باقی می مانند و به گردش در می آیند. تولیدکنندگان لوازم خانگی اغلب به دلیل قدرت ماندگاری و پتانسیل تأثیرگذاری بر مواد غذایی داخل یخچال، از استفاده از پاک کننده های تند مانند اینها توصیه نمی کنند.

اگر جایگزینی بدون بو می خواهید، به جای آن از پراکسید هیدروژن استفاده کنید. پراکسید 3 درصد داروها یک ضدعفونی کننده قوی است که می تواند میکروب های ایجاد کننده بوی بد یخچال را از بین ببرد. داخل یخچال خود را با پراکسید هیدروژن اسپری کنید. قبل از اینکه آن را پاک کنید، بگذارید چند دقیقه بماند.

آیا جوش شیرین واقعا بوها را از بین می برد؟

یک جعبه جوش شیرین در این زمینه عالی عمل می کند، یا می توانید یک توده را روی یک بشقاب بپاشید تا سطح آن را به هم بزند. جوش شیرین با اسیدهای موجود در بوی شناور آزاد تعامل می کند تا آنها را خنثی کند.

بعضی از مردم احساس می‌کنند که تفاله‌های قهوه حتی بهتر از جوش شیرین به‌عنوان از بین‌برنده بو عمل می‌کنند و شما از مزیت عطر دلپذیر قهوه بهره می‌برید. بگذارید قهوه روی بشقاب در یخچالتان بماند تا بوها را جذب کند و اگر هنوز با یخچال بدبو سر و کار دارید، بعد از چند روز آن را با تفاله های تازه عوض کنید.

استفاده از مواد طبیعی برای بوزدایی که در خانه شما وجود دارد

  • گلوله های پنبه ای آغشته به وانیل
  • زغال چوب فعال
  • یک پرتقال توخالی یا سایر مرکبات پر از نمک
  • پارچه ای آغشته به سرکه

هر یک از این اقلام را در یک بشقاب یا کاسه به سمت پشت یخچال خود قرار دهید و اجازه دهید تا بوی تعفن ناخواسته را بخورد. آنها را هر 2 تا 3 روز یکبار تعویض کنید تا از مواد غذایی خود محافظت کنید و بوی یخچال را تمیز نگه دارید.

بوی قدیمی یخچال را خارج کنید

وقتی همه چیز از بین نمی رود، ممکن است واقعاً لازم باشد یخچال خود را برای مدتی خالی کرده و هوا دهید. این یک فضای کوچک و بسته است، بنابراین بوهای هر نوع جایی برای رفتن ندارند. یخچال خود را از برق بکشید، غذای خود را بیرون بیاورید و در یخچال نگهداری کنید و درب یخچال را به مدت 30 دقیقه باز بگذارید تا هوای کهنه آن خارج شود.

نمایندگی تعمیرات یخچال در اصفهان

دلیل شماره 2: فیلترهای مسدود شده

بسیاری از یخچال‌های مدرن دارای یک فیلتر هوا هستند که هوای در حال گردش را تمیز می‌کند و یک فیلتر آب برای آب موجود در درب سردکن یا یخ‌ساز شما. هر دوی اینها معمولاً هر شش ماه یکبار باید بررسی و تعویض شوند. اگر مدتی است که به فیلترهای خود نگاه کرده اید، دفترچه راهنمای کاربر خود را بررسی کنید تا شماره قطعات جایگزین و دستورالعمل های تمیز کردن آنها را بیابید. کپک ها و بوهای متعفن می توانند در این نواحی جمع شوند و یک طراوت می تواند شما را از بوی بد یخچال نجات دهد. همچنین ایده خوبی است که پس از تعویض فیلتر آب قدیمی، یخ را بریزید و سطل یخ را تمیز کنید.

دلیل شماره 3: وجود کپک در یخچال

تعداد کمی از مردم هنگام تمیز کردن عمیق یخچال، قطره چکه پنهان را به یاد می آورند. تابه زیر یخچال قرار می گیرد و رطوبت را از خط میعانات می گیرد. با گذشت زمان، این رطوبت می‌تواند بستر مناسبی برای پرورش کپک ایجاد کند که با رایحه‌های کثیف و کپک‌آمیز خود را نشان می‌دهد.

خرابی قطره چکان یخچال

قطره چکان یخچال وسیله ای میباشد که رطوبت یخچال را به خود جذب می کند تا آن را سرد کند و همین کار به سرد کردن یخچال کمک می کند، با خراب شدن قطره چکان یخچال باعث میشود که رطوبت درون یخچال جمع شود و همین امر باعث ایجاد بوی بد در یخچال شود برای رفع این مشکل باید سینه یخچال که مخصوص به قطره چکان است را از یخچال در بیاورید و آن را بشوید، اما اگر نتوانستید سینه یخچال را پیدا کنید میتوانید از یک تعمیرکار در زمینه تعمیر یخچال کمک بگیرید.

نحوه جلوگیری از بوی بد یخچال اسنوا

  • تاریخ انقضای غذا ها را فراموش نکنید
  • مواد غذایی را قبل از فاسد شدن مصرف کنید
  • کشوها و قفسه ها را جداگانه در آب صابون تمیز کنید
  • از پاک کننده های ضد عفونی کننده مانند سرکه یا پراکسید هیدروژن روی دیوارهای یخچال استفاده کنید
  • زیر و پشت یخچال را جارو بکشید
  • هر روز یخچال را تمیزکاری سطحی انجام دهید
  • هر چند وقت یکبار یخچال را خاموش کرده و یک شستشوی حسابی دهید.

نحوه بوزدایی موتور و قسمت پشت یخچال

  • کمپرسور (موتور) وظیفه دمیدن و مکیدن مبرد را در سیکل سرمایش دارد و مهمترین نقش را برای انجام عملکرد درست یخچال ایفا می کند.
  • ابتدا سعی کنید برای گردش هوا به درستی در قسمت پشت دستگاه حداقل 10 تا 15 سانتیمتر فاصله آن را با دیوار پشتی حفظ کنید.
  • این فاصله می تواند باعث بوزدایی به مرور باشد.
  • اما اگر شاهد پس زدن روغن روی کمپرسور باشید.
  • در ابتدا دستگاه را از برق بکشید.
  • در گام بعد سعی کنید برای چربی زدایی روغن از محلول های پاک کننده قوی استفاده کنید.
امتیاز دهید post
مشکلت حل نشده؟
تیم دمای سبز در خدمت شماست تا مشکلات تعمیراتی لوازم سرمایشی و گرمایشی شما را حل کند.

نظرات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *