علت صدای تق تق در یخچال ال جی

علت صدای تق تق یخچال ال جی

فهرست مطالب

شنیده شدن صداهای ناهنجار از یخچال موجب نگرانی اشخاص می شود، اینکه این صداها از کدام برند یخچال باشد فرقی نمی کند ممکن است هر شخصی که یخچال ال جی دارد هم صداهایی مانند تق تق یا تیک تیک بشنود، در صورت مواجهه با این صداها بهتر است از یک تعمیرکار از نمایندگی تعمیرات یخچال در اصفهان یا نمایندگی تعمیرات یخچال ال جی در اصفهان کمک بگیرید، تعمیرکاران مجموعه دمای سبز  به صورت شبانه روزی در خدمت همشهریان عزیز می باشند.

تعمیر یخچال ال جی یکی از خدمات پرطرفدار و پرتقاضای مراکز تعمیرات لوازم خانگی است. یخچال‌های ال جی به دلیل کیفیت بالا، طراحی زیبا و قابلیت‌های منحصر به فرد خود، جزو پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین یخچال‌های بازار هستند. اما این نکته را فراموش نکنید که هر چقدر هم که یخچال شما مدرن و پیشرفته باشد، نیاز به مراقبت، نگهداری و تعمیر دارد.

علت صدای تق تق در یخچال ال جی

به طور معمول، کمپرسور یا پره‌های فن که در پشت یخچال ال‌جی قرار دارند، مقصر صدای تق تق هستند. این علل در این مقاله به همراه راه حل هایی برای رفع آنها مورد بحث قرار خواهند گرفت.

اگر از علت صدای تق تق از یخچال ال جی مطلع هستید، می توانید با اطمینان از این مشکل جلوگیری کنید. خطاهای کوچک انسانی اغلب منجر به چنین مسائلی می شود. افرادی که از علت صدای تق تق در یخچال ال جی مطلع نیستند، افرادی که آن را می شنوند نگران هستند که دستگاه مشکل جدی دارد و هزینه زیادی برای تعمیر آن هزینه خواهد داشت. حتی اگر همیشه اینطور نیست. در بسیاری از موارد، لوله های کمپرسور که در پشت دستگاه نصب می شوند و به بدنه آن ضربه می زنند، مقصر صدای تق تق در یخچال ال جی هستند. حتما متوجه شده اید که تکنسین بعد از شنیدن صدای شروع به کار یخچال در کنار کمپرسور ایستاده است. یکی دیگر از عوامل ایجاد صدای تق تق، برخورد پره های فن با بدنه است. علاوه بر این، این صدا توسط میله ها یا کندانسورهای مشکی تولید می شود. برای تعمیر یخچال ال جی یا سایر برندها توصیه می کنیم از مراکز و سازمان های معتبر بازدید کنید.

موارد زیر، علت صدای تق تق یخچال ال جی

کمپرسور

اگر کمپرسور منبع صدای یخچال ال جی باشد، ممکن است از داخل آسیب دیده و نیاز به تعمیر داشته باشد. با گذشت زمان، قطعات داخلی کمپرسور ممکن است خراب شده و صدای بیش از حد تولید کنند. کمپرسور معمولاً در زیر یخچال و نزدیک به پشت قرار دارد. برای دسترسی به کمپرسور، یخچال را از دیوار دور کنید. کمپرسورها اغلب پس از رسیدن به مهر و موم صدا ایجاد می کنند. با این حال، اگر کمپرسور شما صدا ایجاد می کند، توجه داشته باشید که ممکن است به درستی کار نکند. یک تکنسین باید کمپرسور را تعویض کند. دلیل صدای تق تق در یخچال  ال جی در هنگام استارت زدن موتور میل لنگ یا به عبارتی خراب است و روشن نمی شود.

لوله های مورد استفاده برای گردش گاز در معرض فرسایش و پارگی هستند.

گردش گاز در داخل یخچال ال جی یکی دیگر از عوامل ایجاد صدای تق تق در یخچال است. اما زمانی که لوله ها شروع به سر و صدا می کنند، نشانه قدیمی بودن آنهاست و علاوه بر گاز، خوردگی و رسوبات را نیز به گردش در می آورند. این ناخالصی ها با ایجاد اختلال در مسیر حرکت گاز، گردش طبیعی گاز را مسدود می کنند. مشکل توسط تکنسین های ماهر شناسایی می شود و راه حل معمول تخلیه گاز، تمیز کردن مدارهای آن و گاز گرفتن مجدد است.

فرسودگی در موتورهای فن

برای جلوگیری از مشکلات مربوط به عملکرد یخچال و ایجاد صداهای عجیب و غریب، به شما توصیه می کنیم که تعمیر و نگهداری معمولی را انجام دهید. بازدیدها و خدمات منظم به بازرسی اجزای مختلف یخچال و در صورت لزوم روانکاری، تعمیر یا تعویض آنها کمک می کند. موتور فن یخچال در اثر فرسودگی شروع به ایجاد صداهای عجیب و غریب مانند کلیک می کند. اگر این قطعه به طور معمول روغن کاری نشود، به گونه ای عمل می کند که هنگام درگیر شدن با بدنه، صدایی را که در بالا ذکر شد ایجاد می کند.

اگر بخواهیم به علل دیگر صدای تق تق یخچال نگاهی بیندازیم، باید به یخ زدگی پره های فن، کثیف شدن کندانسور، خرابی رله استارت و شل شدن اتصالات یخچال اشاره کرد. که برای بررسی و تعمیر هر یک از آنها دانش لازم است.

رفع مشکلات مرتبط با صدای یخچال

اکنون وقت آن است که درباره راه حل های احتمالی صحبت کنیم که متوجه شدیم چه چیزی باعث می شود یخچال ال جی به صدا درآید. ما به شما توصیه می کنیم که مراقب تمیز کردن داخلی دستگاه باشید. هنگامی که یک نوار لاستیکی در اطراف درب یخچال وجود دارد، به سرد نگه داشتن چیزها کمک می کند. تمیز کردن منظم آن بسیار مهم است. در صورت مشاهده هرگونه سایش، آسیب یا تخریب فورا آن را تعویض کنید. حتی به کوچکترین صدایی که از یخچال می آید هوشیار باشید و سپس سر و صدا را بررسی کنید تا مشخص کنید چه مشکلی دارد و چگونه آن را تعمیر کنید.

در پشت یخچال، کندانسور در معرض گرد و غبار و کثیفی قرار دارد. عملکرد دستگاه و توانایی تولید صداهای عجیب و غریب مستقیماً با کثیف شدن آن تأثیر می گذارد. هر از چند گاهی آن را با یک پارچه تازه گردگیری کنید. شفت فن باید روغن کاری شود. در نتیجه این قسمت عملکرد بهتری دارد و می تواند بر خشکی خود غلبه کند. وسایل را بیرون از یخچال نگه دارید. این مشکل همان چیزی است که باعث می‌شود یخچال ال‌جی هنگام کار کردن موتور به صدا درآید. هنگامی که دما کاهش می یابد، برخی از مدل های جدید زنگ خطر را به صدا در می آورند. وقتی متوجه این علامت شدید، دلیل خنک شدن دستگاه را جستجو کنید.

نمایندگی تعمیرات یخچال ال جی در اصفهان

علت صدای تیک تیک یخچال ال جی

صدای قلقلک یخچال ال جی از جمله صداهایی است که اغلب از یخچال و فریزر ال جی شنیده می شود. وقتی یخ های یخچال  بای ساید ال جی آب می شوند، صدای تیک تاک در داخل دستگاه شنیده می شود. کار المنت و بخاری این است که یخ زدگی یخچال های ال جی را بدون یخ زدگی ذوب می کند. به همین دلیل از کناره یخچال ال جی صدای تیک تاک می دهد. یخچال ال جی در زمستان به دلیل دمای پایین داخل خانه که یکی از دلایل آن است، تیک می زند. صدای تیک تیک نشانه ضعیف شدن موتور یخچال ال جی و نیاز به بررسی توسط متخصص از جمله موارد دیگر است. به منظور تامین سرمای داخل کابین در زمانی که یخچال ال جی به تازگی نصب شده است، کمپرسور باید با سرعت بالاتری کار کند. در نتیجه، کمپرسور صدای بلندتری تولید می کند که پس از رسیدن دمای داخلی به حد مطلوب، از بین می رود. از لحظه روشن شدن کمپرسور (موتور دستگاه) تا خاموش شدن صدای ثابتی دارد. در تمام مدت کارکرد موتور این صدا با همان میزان صدا است. اگر گهگاه صدایی مانند “تاک تاک” را می شنوید، می تواند صدای یخ زدایی دستگاه باشد. فوم های بدنه در طول فرآیند یخ زدایی صدا تولید می کنند که دلیل آن اختلاف دمایی است که باعث گرم شدن آنها می شود بالا و خنک شدن (انقباض و انبساط). احتمالاً صدای فن قابل شنیدن است. هم فن داخل فریزر و هم فن کنار موتور کار می کنند. اگر صداهای بلند و عجیبی از داخل فریزر شنیده می شود که با باز شدن درب آن قطع می شود و با بسته شدن دوباره تکرار می شود، باید با تعمیرکار تماس بگیرید. علاوه بر این، اگر صدای عجیبی از فن کنار موتور می آید، دستگاه باید توسط یک متخصص بررسی شود. اگر دستگاه در سطح نباشد یا به درستی قرار نگیرد، صدای بیشتری ایجاد می کند. در حالی که بدنه یخچال را در دست گرفته اید فشار دهید تا این موضوع تایید شود. اگر پس از برداشتن دست از بدنه صدا کم یا قطع شود و سپس برگردد، دستگاه تراز نیست و نیاز به تراز کردن دارد. اگر صدا شبیه صدای جریان آب باشد، تغییر حالت مبرد در دستگاه مقصر است. شنیدن صدای جریان آب هنگام تبدیل مایع به گاز معمول است.

اگر صدا شبیه ریختن آب بر روی یک جسم داغ باشد، شنیدن این صدا زمانی که دستگاه در حالت یخ زدایی است طبیعی است. در صورتی که صدا از لولای درب کناری می آید، وقت ملاقات با تعمیرکار الزامی است. یخچال‌های دوقلو اگر هنگام بسته شدن درب یخچال صدایی غیرعادی شنیده شود، یک تکنسین باید مشکل را برطرف کند. لطفا توجه داشته باشید که اگر موارد ذکر شده قبلی رعایت شده و بررسی شود و مشکل همچنان وجود دارد، باید با یک تکنسین یخچال ال جی از دمای سبز تماس بگیرید .

راه حل های حل مشکل صدای تق تق

  • نگهداری و مراقبت منظم از یخچال های ال جی
  • استفاده از سرویس فنی ال جی
  • راهنمای ایمنی برای بررسی یخچال ال جی
  • بهتر است دستگاه را به پریز برق وصل کنید تا اینکه از یک پریز برای چندین دستگاه استفاده کنید.
  • اگر قصد دارید از گاز خنک کننده یا مبرد استفاده کنید، از متخصصان کمک بگیرید.
  • چیز سنگینی روی یخچال قرار ندهید.
  • محل نصب دستگاه برای اطمینان از طول عمر و سلامت آن بسیار مهم است. نصب دستگاه در زیر نور مستقیم خورشید توصیه نمی شود.
  • هرگز کابل برق یا کانکتور را طولانی تر از حد لازم نکنید.
  • سیم برق را صاف نگه دارید. چون احتمال آتش سوزی وجود دارد
  • از قرار دادن غذا در مقابل مجاری تهویه مطبوع باید خودداری شود.
  • هنگام استفاده از یخچال جدید، آن را به مدت دو تا سه ساعت روشن کنید تا قبل از گذاشتن مواد غذایی داخل یخچال خنک شود.

امتیاز دهید post
مشکلت حل نشده؟
تیم دمای سبز در خدمت شماست تا مشکلات تعمیراتی لوازم سرمایشی و گرمایشی شما را حل کند.

نظرات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *