خاموش شدن صفحه نمایش اسپلیت

خاموش شدن صفحه نمایش اسپلیت

فهرست مطالب

دلایل زیادی برای روشن نشدن صفحه کولر گازی وجود دارد که باعث شده حتی نتوانید سیستم تهویه مطبوع خود را روشن کنید. در سیستم های کولرگازی، نمایشگر بسیار مهم است و خرابی آن ممکن است از استفاده دستگاه جلوگیری کند. در این مقاله قصد داریم به بررسی علل روشن نشدن صفحه نمایش کولر گازی بپردازیم.

اگر گهگاه کولر گازی شما اصلاً روشن نمی شود یا روشن می شود اما نمایشگر روشن نمی شود، توانایی کنترل دستگاه از شما سلب می شود. بنابراین ابتدا باید اتصالات کابل برق کولر گازی خود را بررسی کنید. برای جلوگیری از نوسانات برق، توصیه می کنیم هنگام اتصال آن به برق از محافظ استفاده کنید. اگر اتصالات مشکلی نداشته باشد و فقط صفحه کولر گازی روشن نشود، می توانید مطمئن باشید که مشکل از خود پنل نمایشگر است.

دلایل روشن نشدن صفحه کولر گازی

ممکن است روشن نشدن صفحه تهویه مطبوع دلایل مختلفی داشته باشد، اما علت هر چه باشد، بسیار کمتر از احتمال روشن نشدن کل دستگاه نگران کننده است. چگونه ممکن است صفحه نمایش کولر روشن نشده باشد؟

1 – روشنایی LCD ناکافی است.

شما می توانید روشنایی صفحه نمایش کولر گازی را تغییر دهید.
شاید ال سی دی کولرگازی شما آنقدر کم نور باشد که در دیدن جزئیات روی آن مشکل داشته باشید.
می توانید روشنایی صفحه را با استفاده از کنترل از راه دور دستگاه افزایش دهید.

2- ترموستات تحت تاثیر خاک قرار گرفته است.

به احتمال زیاد ترموستات زیر این نمایشگر با کثیفی مسدود شده است که از روشن شدن نمایشگر کولر گازی شارپ جلوگیری می کند. توصیه می‌کنیم در صورت نداشتن مهارت‌ها و تجهیزات لازم، سعی نکنید صفحه را باز کنید و خودتان آن را تمیز کنید و به جای آن توصیه می‌کنیم از یک مرکز تعمیر مجوز بازدید کنید.

3. کابلی که آن را تغذیه می کند آسیب دیده است.

ممکن است کولر گازی شما دچار نوسانات برق شده باشد و در نتیجه از محافظ استاندارد استفاده نکرده باشد و به کابل برق آسیب برساند. در این مواقع از کابل برق متفاوتی استفاده کنید یا دستگاه را به منبع تغذیه دیگری وصل کنید.

4- فیوز از بین رفته است.

برای محافظت در برابر جریان های نامنظم، کنترل های الکترونیکی تهویه مطبوع معمولاً با یک فیوز داخلی ارائه می شوند. در صورت روشن نشدن کولر یا نمایشگر آن ممکن است فیوز آن آسیب دیده باشد و باید تعویض شود.

بیشتر بخوانید:

نمایندگی نصب کولرگازی اصفهان

نمایندگی تعمیر کولرگازی در اصفهان

1.7/5 - (6 امتیاز)
مشکلت حل نشده؟
تیم دمای سبز در خدمت شماست تا مشکلات تعمیراتی لوازم سرمایشی و گرمایشی شما را حل کند.

نظرات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *