چگونه بفهمیم یخچال گاز ندارد؟

تعویض گاز یخچال

فهرست مطالب

نگهداری از یخچال برای ارائه بهترین عملکرد و حفظ مواد غذایی ذخیره شده در داخل آن ضروری است. به همین دلیل، مهم است که بررسی کنید که در شرایط خوبی قرار دارد و دچار هر نوع خرابی مانند یکی از رایج‌ترین خرابی‌ها که خروج گاز در هنگام نشتی است، نباشد. علائم خاصی وجود دارد که مشکلات مربوط به گاز یخچال را پیش‌بینی می‌کند، اما تست‌های ساده‌ای نیز وجود دارد که با آن‌ها می‌توانید در یک لحظه بررسی کنید که آیا هر نوع نشتی یا ایراد در یخچال وجود دارد. برای کشف اینکه چگونه بفهمید یخچال فاقد گاز است، در دمای سبز توصیه می کنیم به خواندن این مقاله ادامه دهید. دمای سبز به عنوان مرکز تعمیر یخچال در اصفهان سال ها توانسته انواع برندهای ایرانی و خارجی را به نحو احسن تعمیر و راه اندازی نماید. در این میان توانسته تا تجربیات و دانش های مفیدی را کسب کند تا در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

برای دریافت خدمات تعمیر یخچال سامسونگ اصفهان تماس بگیرید.

چگونه بفهمیم یخچال گاز ندارد؟

آیا نگران این هستید که چگونه متوجه نشت گاز در یخچال شوید؟ اگر کاملاً از موضوع بی اطلاع هستید، در دمای سبز به شما کمک می کنیم تا کمی در مورد این موضوع بیاموزید. اینها آزمایشات یا اقدامات سریعی هستند که باید انجام دهید تا ایده روشن تری در مورد کمبود گاز یخچال خود داشته باشید یا خیر:

ابتدا یخچال را به برق بزنید و آن را روشن کنید.
بررسی و بررسی کنید که کمپرسور یخچال کار می کند و 10 دقیقه صبر کنید.
پس از اتمام 10 دقیقه، مسیر لوله را که به سمت پشت یخچال هدایت می شود، مشاهده کنید.
این پشت یخچال را لمس کنید: اگر داغ است، به این معنی است که یخچال گاز دارد. اگر سرد باشد یا خیلی گرم نباشد به دلیل نشتی احتمالی به گاز بیشتری نیاز خواهید داشت. به این ترتیب می توان تشخیص داد که یخچال چه زمانی گاز ندارد.
برای تشخیص نشتی یخچال، بررسی کنید که آیا اواپراتور واقع در قسمت بالای یخچال خنک شده است یا خیر. در صورت عدم انجام این کار، علامت بارز از دست دادن گاز به دلیل نشتی خواهد بود.

ماندگاری گاز در یخچال چقدر است؟

تعیین دقیق مدت دوام گاز یخچال پیچیده است. چندین عامل وجود دارد که آن را مشروط می کند: یخچال نو یا دست دوم، وضعیت آن، استفاده و درمان آن، یا نگهداری انجام شده در طول سال ها. یکی دیگر از جنبه هایی که مدت زمان گاز را در یخچال تعیین می کند، برند دستگاه است.

با این حال، فاصله تقریبی مدت زمان گاز مبرد در یک یخچال بین 14 تا 17 سال است. این مرجع با در نظر گرفتن روشن بودن یخچال 24 ساعته در نظر گرفته شده است. همچنین درست است که می تواند بیشتر دوام بیاورد، اما به طور کلی آنها شروع به فرسودگی می کنند که منجر به نشتی و متعاقبا خراب شدن آب بندی ها می شود و باعث نشت یا خرابی احتمالی می شود.

برای دریافت خدمات تعمیر یخچال اصفهان با دمای سبز تماس بگیرید.

اگر گاز از یخچال نشت کند چه اتفاقی می‌افتد؟

علائم اصلی کمبود گاز در یخچال در حالت سرد به شرح زیر است:

یخچال خیلی کم خنک می شود یا سرد نمی شود. در این حالت، بررسی کنید که فن و کمپرسور با نگاه کردن به بیرون شروع به کار کنند.
لوله در یونیت خارجی یخ زده است.
داخل یخچال نشتی دارد.
قسمت داخلی به راحتی یخ می زند.
در عوض، علائم در پمپ حرارتی یخچال به شرح زیر است:

پمپ گرم نمی کند یا نمی تواند گرمای کافی تولید کند.
در خارج، مبدل یخ می زند.
وقتی گاز از یخچال خارج می شود، چند اتفاق می تواند رخ دهد:

در صورت نشت گاز فشار کمتر از حد معمول خواهد بود.
یخچال به درستی کار نخواهد کرد زیرا برای تبادل دما در داخل به این گاز نیاز دارد.
گاز مبرد قابل اشتعال است. معمولاً خطر آتش سوزی وجود ندارد زیرا نشتی های کوچک گاز وجود دارد، اما اگر یخچال را دوباره شارژ می کنید، این کار را با احتیاط انجام دهید.
گاز سمی است، بنابراین توصیه می شود در صورت نشت گاز، آشپزخانه یا اتاقی که یخچال در آن قرار دارد با باز کردن درها و پنجره ها تهویه شود.

برای دریافت خدمات تعمیر یخچال امرسان اصفهان تماس بگیرید.

نحوه شارژ گاز یخچال

پس از اینکه متوجه شدید که چگونه بنزین یخچال و فریزر کم است و عواقب نشتی آن را بدانید، لازم است بدانید که اگر ترجیح می دهید به همان روش ادامه دهید و یخچال جدید نخرید، چگونه آن را شارژ کنید. با مراحل زیر می‌دانید که چگونه یخچال را با خیال راحت گازگیری کنید. با این حال، اگر در انجام آن احساس امنیت نمی کنید یا شک دارید، پیچیده نشوید و با یک متخصص تماس بگیرید.

  1. سیستم را از گاز باقیمانده تخلیه کنید تا شارژ کامل شود.
  2. شیلنگ سرویس را به بطری گاز یخچال و شیلنگ آبی را به کمپرسور وصل کنید.
  3. شلنگ سرویس را تخلیه می کند، یعنی مقدار کمی مایع خنک کننده را خارج می کند.
  4. شیر آب شلنگ آبی را باز کنید تا تمام گاز مبرد وارد شود (زمانی که سوزن به انتهای psi اشاره می کند، یعنی پوند در هر اینچ مربع).
  5. شیر آب شلنگ آبی را ببندید و یخچال را باز کنید. این باعث می شود که سوزن فشار گاز به psi 0 برگردد.)
  6. شیر آب شلنگ آبی را در فواصل تقریبی 20 ثانیه دوباره باز کنید.
  7. وقتی فشار گاز بین 6 تا 12 psi باشد، یخچال از قبل کالیبره شده و با گاز شارژ شده است.
  8. با سرد شدن یخچال، فشار به تدریج کاهش می یابد.
  9. شیر آب را ببندید و شلنگ آبی را جدا کنید.
  10. شلنگ سرویس و آداپتور بطری گاز یخچال را جدا کنید و یخچال را روشن بگذارید.
  11. در نهایت با آمپرمتر بررسی کنید که فشار گاز در محدوده پارامترهای مشخص شده توسط سازنده یخچال باشد.

اکنون که این سوال را حل کرده اید که چگونه بفهمیم یخچال گاز ندارد، ممکن است علاقه مند باشید که وضعیت آن را بررسی کنید و در مورد نحوه تشخیص خرابی ترموستات یخچال و نحوه فهمیدن اینکه یخچال من مقدار زیادی مصرف می کند یاد بگیرید. انرژی.

5/5 - (1 امتیاز)
مشکلت حل نشده؟
تیم دمای سبز در خدمت شماست تا مشکلات تعمیراتی لوازم سرمایشی و گرمایشی شما را حل کند.

نظرات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *