بوی بد یخچال ال جی چیست؟ بوی بد یخچال با چی از بین میره؟

علت بوی بد یخچال ال جی چیست؟ بوی بد با چی از بین میره؟

فهرست مطالب

با استفاده از مقالات و نکات گفته شده در مجله دمای سبز می توانید از خرابی و نقص در یخچال خود جلوگیری کنید اما اگر یخچال ال جی شما دچار مشکل شده است با نمایندگی تعمیرات یخچال ال جی در اصفهان و یا نمایندگی تعمیرات یخچال در اصفهان تماس بگیرید و از تعمیرکاران و تکنسین های با تجربه و آموزش دیده این مجموعه کمک بخواهید.

همه ما دلمان می‌خواهد زمانی‌که درب یخچال را باز می‌کنیم بویی از طراوت و تازگی مشاممان را نوازش دهد، اما گاهی اوقات در اثر غفلت خودمان و یا مشکلات فنی یخچالمان، آن رایحه مطبوع تبدیل به بویی نامطبوع و زننده می‌شود. یکی از اصلی ترین دلایل بوی بد یخچال فاسد شدن مواد غذایی در یخچال می باشد. این مورد برای همه ممکن است اتفاق افتاده باشد.

بوی بد یخچال ال جی چیست؟ بوی بد یخچال با چی از بین میره؟

علت بوی بد یخچال ال جی می‌تواند ناشی از موارد مختلفی از جمله تمیز نکردن دستگاه، تنظیمات نادرست دما، تجمع آب در سینی یخچال و … باشد. ممکن است یخچال هرمارک و برندی باشد اما بوی بد مشکلی است که اگر نکاتی را رعایت نکنید با آن مواجه می شوید.شما در این مقاله به صورت کامل با این مشکل آشنا می شوید و می توانید یکبار برای همیشه از شر بوی بد یخچال رهایی یابید.

چگونه با 9 خوشبو کننده از شر بوی یخچال ال جی خلاص شویم

قهوه آسیاب شده

دانه قهوه به عنوان یکی از محبوب ترین جاذب بوی یخچال شناخته می شود. قهوه تازه آسیاب شده را به طور یکنواخت در بشقاب بریزید و آن را به مدت 24 ساعت در یخچال نگه دارید. پس از 1 روز ماندن در یخچال، می توان آن را دوباره چرخه کرد تا به کود گیاهان خانگی شما تبدیل شود. به سادگی آن را با خاک مخلوط کنید و شما آماده هستید.

چای کیسه ای استفاده شده

مقداری چای کیسه ای استفاده شده را در یک ظرف باز یا یک کاسه کوچک پر کنید و آن را داخل یخچال خود قرار دهید. برگ های چای بوی بد را جذب می کند و بوی تازه ای را در یخچال شما به ارمغان می آورد. اطمینان حاصل کنید که هر 3 تا 4 روز یک بار چای کیسه ای را برای کنترل بهینه بو تعویض کنید.

جوش شیرین

جوش شیرین سالهاست که به عنوان یک خوشبوکننده طبیعی موثر یخچال شناخته شده است. جوش شیرین را داخل یک ظرف درب بریزید و اجازه دهید به مدت 24 ساعت از یخچال خارج شود. با چند قطره اسانس، چیزی دارید که نه تنها به خلاص شدن از شر بوی بد کمک می کند، بلکه بوی خوبی در یخچال شما ایجاد می کند.

لیمو (با جوش شیرین و نمک)

ترکیب این سه یک راه حل سریع برای یخچال بدبو است زیرا بوی نامطبوع را سریعتر از بین می برد و در عین حال رایحه ای تازه به یخچال شما اضافه می کند.

این دستورالعمل ساده را دنبال کنید:

  • یک لیمو را به قطعاتی به ضخامت ۲ تا ۳ سانتی متر برش دهید
  • 2 تا 3 قاشق غذاخوری جوش شیرین و نمک خوراکی را به برش های لیمو اضافه کنید.
  • لیموها را در یک بشقاب کم عمق و بدون پوشش قرار دهید
  • بشقاب را تا 6 روز در یخچال نگهداری کنید. لیمو معمولاً چند ساعت طول می کشد تا متوجه شوید بوی یخچال شما تازه تر می شود.
  •  پرتقال جایگزین مناسبی برای لیمو است

بلغور جو دوسر

جو دوسر نه تنها به عنوان یک جاذب بو طبیعی یخچال استفاده می شود، بلکه به طور کلی برای تمیز کردن خانه نیز مفید است زیرا می تواند به طور موثر بو، روغن و مایعات را جذب کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری جوی دوسر نپخته را در ظرفی بدون درب بریزید و داخل یخچال بگذارید.

عصاره وانیل

یک یا دو گلوله پنبه را با چند قطره عصاره وانیل مرطوب کنید. گلوله های پنبه ای مرطوب شده را در یک ظرف کم عمق قرار دهید و تمام آن را در پشت یخچال خود قرار دهید.

سرکه

مقداری سرکه را به یک حوله کاغذی کوچک اضافه کنید و در یک کاسه کوچک یا ظرف باز بگذارید. حداقل 24 ساعت داخل یخچال بگذارید تا اثر دلخواه را به دست آورید. حوله را هر چند روز یکبار یا هر بار که خشک می شود، تعویض کنید.

سیب زمینی

سیب زمینی به عنوان یک جاذب بو مانند بلغور جو دوسر کاملا عمل می کند. سیب زمینی را پوست بگیرید و به قطعات کوچک برش دهید و در یخچال نگهداری کنید. برای حداکثر اثر کنترل بو، هر چند روز یکبار تعویض کنید.

زغال چوب

زغال را  می توانید برای خوشبو کردن یخچال خود استفاده کنید، به سادگی دو فنجان مکعب زغال چوب را در یک ظرف بدون درب بریزید و آن را در پشت یخچال قرار دهید. مطمئن شوید که کودکان را در مورد این خوشبو کننده ها مطلع کنید، در غیر این صورت آنها به احتمال زیاد آنها را با خوراکی های شکلاتی اشتباه می گیرند.

نقص فنی یخچال ال جی دلیل بوی بد

قسمت‌های مختلف یخچال ال جی ممکن است دچار این مشکل شوند. موتور یخچال  ال جی یکی از قسمت‌هایی می‌باشد که همواره ممکن است دچار این بوی بد شود. علت بوی بد موتور یخچال ال جی می‌تواند ناشی از عدم هوادهی درست باشد. زمانی که هوادهی موتور درست نباشد هم‌چین مشکلاتی پیش می‌آید. هوادهی موتور یخچال به این صورت است که اگر فضای موردنیاز برای هوادهی مهیا نباشد و همچنین محل قرارگیری موتور یخچال ال جی درست نباشد، به موتور یخچال آسیب‌های جدی وارد می‌شود. بوی گاز یخچال هم یکی دیگر از مواردی است که در آشپزخانه علت بوی بد نامطبوع می‌باشد. گاز موجود در یخچال ال جی دلیل خنک کردن یخچال است و به‌طور مداوم مشغول به کار است. این قسمت از یخچال ال جی چنانچه دچار مشکل بوی بد شود، بوی نامطبوع را در طولانی‌مدت ایجاد خواهد کرد. گاز یخچال به علت هوا رسانی سرد به داخل یخچال می‌تواند علت بوی بد یخچال باشد. این کار هم در تمام مدتی که یخچال ال جی به برق متصل است، انجام می‌شود.

چند راه جلوگیری از بو گرفتن یخچال

مرتباً یخچال را تمیز کنید

بهتر است هر سه تا چهار ماه یکبار تمیزکاری عمیق انجام دهید. چاشنی های تاریخ مصرف گذشته، سبزی های پژمرده یا باقی مانده های غیرقابل ترمیم را دور بریزید و ظروف را با بقایای مواد غذایی در معرض آن پاک کنید.

نظم دهی به مواد غذایی

برای تمیز نگه‌داشتن یخچال، اقلام قدیمی یا فاسد شدنی را در جلو و در دسترس نگه دارید، در حالی که آن‌هایی را که عمر طولانی‌تری دارند در جای دیگری نگهداری کنید. به این ترتیب، کامل کردن غذا قبل از انقضا آسان تر خواهد بود.

فاسد شدن مواد غذایی

به طور کلی، میوه ها و سبزیجات باید در یک محیط مرطوب نگهداری شوند تا برای مدت طولانی تری تازه، ترد و پر از طعم باقی بمانند. اما رطوبت بیش از حد و آنها می توانند پوسیده شوند، بسیار کم و ممکن است پژمرده شوند.

دمای یخچال را تنظیم کنید

به عنوان یک قاعده کلی، دمای 4 درجه سانتیگراد زیر را حفظ کنید تا رشد باکتری ها را کند کنید. با این حال، سایر اقلام ممکن است به دمای متفاوتی نیاز داشته باشند تا تازگی و طعم خود را حفظ کنند، مانند گوشت در -2 درجه سانتیگراد یا برخی میوه ها در دمای 7 درجه سانتیگراد.

نمایندگی تعمیرات یخچال ال جی در اصفهان

سوالات متداول در مورد نحوه خوشبو کردن یخچال

علت بوی بد یخچال چیست؟

بوی یخچال یا از باکتری ها یا کپک ها ناشی می شود، اغلب از فساد مواد غذایی یا تجمع رطوبت. قسمت داخلی یخچال در درجه اول از پلاستیک ساخته شده است و پلاستیک بو را جذب می کند. اگر یخچال به طور مرتب تمیز نمی شود، به احتمال زیاد دلیل بوییدن آن است.

بسیاری از افراد وقتی صحبت از تمیز کردن یخچال به میان می آید، قطره چکه را فراموش می کنند. ظرف زیر یخچال قرار می گیرد و رطوبت را از خط میعانات می گیرد که ممکن است در طولانی مدت باعث ایجاد کپک و بوی نامطبوع شود.

برخی از یخچال ها دارای یک فیلتر هوا است که هوای در حال گردش را تصفیه می کند و یک فیلتر آب برای دستگاه پخش کننده آب یا یخ ساز. هر دوی اینها هر شش ماه یکبار باید تمیز شوند.

چگونه می توان محفظه فریزر یخچال ال جی را خوشبو کرد؟

ابتدا فریزر را از برق بکشید و تمام مواد غذایی را خارج کنید و آن را در یک سطل یخ قرار دهید تا از یخ زدایی آن جلوگیری شود. در مرحله بعد، آب گرم را با جوش شیرین یا سرکه مخلوط کنید، یک حوله تمیز را به مخلوط آغشته کنید و از آن برای پاک کردن قسمت فریزر و از بین بردن بوی بد استفاده کنید. برای داشتن بویی تازه، می توانید مقداری پوست پرتقال، نارنگی یا لیمو را نیز به فریزر اضافه کنید.

آیا می توانم از آهک برای از بین بردن بوی بد یخچال ال جی استفاده کنم؟

بله، تو میتونی. برای تمیز کردن قفسه های یخچال، می توانید آب لیمو را روی پارچه یا حوله بمالید و آنها را پاک کنید. از طرف دیگر، می توانید چند برش مرکبات را در یک کاسه قرار دهید و برای قدرت جذب بیشتر در یخچال بگذارید. معمولا چند ساعت طول می کشد تا متوجه شوید که بوها از بین رفته اند.

امتیاز دهید post
مشکلت حل نشده؟
تیم دمای سبز در خدمت شماست تا مشکلات تعمیراتی لوازم سرمایشی و گرمایشی شما را حل کند.

نظرات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *