علت سرد نکردن یخچال ال جی

علت سرد نکردن یخچال ال جی

فهرست مطالب

علت و راه رفع خنک نکردن یخچال ال جی چیست؟ ال جی، بهترین یخچال های بازار را تولید می کند که از نظر کیفیت بالاتر از بقیه  است، اما خراب شدن یخچال ال جی امری طبیعی است و ممکن است که برایتان پیش بیاید اگر یخچال ال جی شما دچار نقص شد با نمایندگی تعمیر یخچال ال جی در اصفهان  یا نمایندگی تعمیرات یخچال در اصفهان تماس بگیرید.

اگر یخچال ال جی شما با وجود وصل بودن خنک نمی ماند، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید بررسی کنید. هنگام شروع عیب یابی، مهم است که قبل از امتحان این تعمیرات، تعمیر و نگهداری منظم یخچال را انجام دهید. دستگاه شما باید حداقل 10-15 سال کار کند پس با رعایت این نکات از آن به خوبی مراقبت کنید.

علت سرد نکردن یخچال ال جی

از جمله مشکلاتی که ممکن است برای افراد در رابطه با یخچال فریزر آن ها بیفتد عدم سرد شدن فریزر می باشد. به صورت کامل تر باید بگوییم که این مشکل بدان معنی است که دستگاه شما در حال کار کردن می باشد اما به علت به وجود آمدن مشکلی نمی تواند دمای داخل فریزر را به پایین بیاورد و داخل آن را خنک کرده و سبب یخ زدن مواد غذایی داخل آن شود. نتیجه ی این مشکل از بین رفتن مواد غذایی و یا فاسد شدن آن در مدت زمان کوتاه می باشد و باید فکری به حال این مشکل کنیم. از جمله دلیل هایی هم که سبب کاهش قدرت دستگاه در خنک کردن قسمت فریزر می شود، وارد شدن فشار بیش از اندازه بر کمپرسور دستگاه، به وجود آمدن ایراد هایی مشابه با یکسره شدن موتور یخچال و انواع و اقسام مشکلات دیگر. افراد باید بدانند که عدم سرد شدن فریزر تنها به دلیل خرابی یک قطعه و یا به صورت کلی به علت یک دلیل نمی باشد و افراد نمی توانند یک مورد را به آن اختصاص دهند. به وجود آمدن اشکال در یخچال می تواند سبب افزایش دمای فریزر شده و در نهایت منجر به فساد و از بین رفتن مواد غذایی در مدت زمان کوتاهی شود.  شما می توانید با اطاع از طرز کار یخچال بهتر این موضوع را درک کنید.

یخچال به برق وصل نیست

اگر برق یخچال شما قطع شده باشد کار نمی کند. مطمئن شوید که چراغ های داخلی یا چراغ های کنترل بیرونی روشن هستند. شاید یخچال کار می کند اما چراغ ها سوسو می زنند یا می سوزند که نشان دهنده برق است. اگر به ظاهر برق ندارید، قطع کننده برق را بررسی کنید. در صورت سفر، بریکر را ریست کنید. خروجی GFCI را پیدا کنید و آن را نیز ریست کنید. اگر هنوز برق ندارید یک برنامه افزودنی را به یک پریز دیگر اجرا کنید و دوباره تست کنید. اگر پریز دیگری کار می کند، پس برق خانه شما مشکل دارد. تماس با یک برقکار را در نظر بگیرید.

یخچال در محل نامناسب قرار گرفته است

یخچال ها زمانی که دمای حدود 70 درجه فارنهایت (21 درجه سانتیگراد) و در داخل خانه نگهداری می شوند بهترین عملکرد را دارند. نوسانات ناشی از این دما بر ظرفیت خنک کنندگی تأثیر می گذارد و نوساناتی در دما ایجاد می کند. هنگامی که در یک گاراژ گرم نشده که دما به زیر 36 درجه فارنهایت (2 درجه سانتیگراد) می رسد، یخچال ممکن است خاموش شود و خنک شدن متوقف شود. این می تواند منجر به آب شدن و گرم شدن مواد غذایی در داخل یخچال عایق شده شود. علاوه بر این، یخچالی که در یک اتاق گرم، یا زیر نور خورشید، یا در نزدیکی وسایل گرم مانند ماشین ظرفشویی، ماشین ظرفشویی، و اجاق گاز قرار دارد، ممکن است در خنک کردن موثر با مشکل مواجه شود.

  • یخچال خود را از منابع گرما جدا یا عایق بندی کنید.
  • از فن ها استفاده کنید و جریان هوا را به اتاق های خنک ارتقا دهید.
  • یخچال نادرست بارگیری یا اضافه بار شده است

فن اواپراتور هوای سرد را در اطراف فریزر می دمد. در حالی که فریزر زمانی که به طور مناسب با مواد غذایی بارگیری می شود کارآمدتر است، مواد غذایی بیش از حد یا مواد غذایی نادرست قرار داده شده، دریچه ها را مسدود کرده و از تنظیم مناسب دما جلوگیری می کند. دریچه های یخچال امکان جریان هوا را بین محفظه یخچال و فریزر فراهم می کنند. مسدود کردن این دریچه ها ممکن است منجر به مشکلات زیادی شود.

فن اواپراتور خود را پیدا کنید و اقلام یخ زده را دورتر ببرید.

دریچه ها را باز کنید. یک قانون کلی برای جلوگیری از یخ زدگی این است که به اندازه کافی غذا ذخیره کنید تا فریزر را پر کنید و در عین حال یک اینچ فاصله بین غذا و دیوارها حفظ کنید.

تنظیم نادرست ترموستات

دکمه یا شماره گیری تنظیم کننده دمای دستگاه را مشاهده کنید. بررسی کنید که روی حالت سرد تنظیم شده باشد و در موقعیت های ضربه ای یا جابجا نشده باشد. یخچال شما باید در دمای زیر 40 درجه فارنهایت (4 درجه سانتیگراد) و بالای 35 درجه فارنهایت (2 درجه سانتیگراد) تنظیم شود. اگر نمایشگر دیجیتالی ترموستات ندارید از دماسنج استفاده کنید.

خرابی درب

درزگیرهای درب واشرهایی برای یخچال شما هستند و با بالا رفتن سن و از هم پاشیدن آنها، هوای خنک از شکاف های درزگیر درب خارج می شود. درزگیرهای درب خود را بررسی کنید، سپس در صورت لزوم تمیز یا تعویض کنید.

کویل های کندانسور کثیف

در پشت و پایین یخچال شما کندانسور و کویل های آن قرار دارد. مبرد از طریق سیم پیچ ها عبور می کند که گرما را در طول چرخه خنک کننده دفع می کند. همانطور که گرد و غبار و زباله ها روی کویل ها جمع می شوند، یخچال کارآمدتر می شود، یخچال باید سخت کار کند تا خنک شود.

  • یخچال خود را بیرون بکشید و کویل ها را بررسی کنید.
  • یخچال شما ممکن است یک براکت ضد نوک داشته باشد و فقط با بیرون کشیدن مستقیم از دیوار جدا شود.
  • گرد و غبار کویل های کندانسور و فن را با برس سفت و جاروبرقی تمیز کنید.
  • در طول این کار با دقت کار کنید و از خم شدن یا آسیب رساندن به لوله ها خودداری کنید.
  • خارج از یخچال سطح
  • یخچال خارج از سطح ممکن است از همکاری و خنک کردن موثر خودداری کند.
  • با تنظیم پاهای جلو شروع کنید. از سطح حباب دار استفاده کنید و هر گونه چروکیدگی پهلو به پهلو را در یخچال اصلاح کنید.
  • یخچال را کمی به عقب کج کنید. این باعث می شود درها به خودی خود بسته شوند، کارایی را افزایش داده و از مشکلات یخ ساز جلوگیری می کنند.
  • خرابی موتور فن کندانسور یا اواپراتور
  • فن کندانسور هوا را از روی کمپرسور و از طریق کویل های کندانسور می کشد. اگر موتور فن به طور معمول کار نمی کند، یخچال به خوبی خنک نمی شود.

تیغه فن را از نظر انسداد فیزیکی بررسی کنید

فن را با دست بچرخانید. اگر آزادانه نمی چرخد، موتور را تعویض کنید. اگر آزادانه می چرخد، موتور را برای تداوم تست کنید. اگر تست تداوم ناموفق بود، موتور فن کندانسور را تعویض کنید. فن اواپراتور هوا را از روی کویل های خنک کننده می کشد و این هوا را در قسمت های یخچال و فریزر به گردش در می آورد. فن اواپراتور باید تا زمانی که موتور کمپرسور کار می کند کار کند. اگر یخچال شما فقط یک موتور فن اواپراتور دارد، در قسمت فریزر قرار دارد. هنگامی که فن از کار می افتد، هوای سرد را به یخچال نمی رساند. در این صورت ممکن است فریزر همچنان سرد شود در حالی که یخچال گرم می ماند.

تیغه فن را از نظر انسداد فیزیکی بررسی کنید.

راهنمای ساخت یخ فریزر

فن را با دست بچرخانید. اگر آزادانه نمی چرخد، موتور را تعویض کنید. اگر آزادانه می چرخد، موتور را برای تداوم تست کنید. اگر تست تداوم ناموفق بود، موتور فن اواپراتور را تعویض کنید.

خرابی ترمیستور (سنسور دمای یخ زدایی معیوب)

مشکل دیگری که از سرد شدن کافی یخچال شما جلوگیری می کند ترمیستور معیوب است. ترمیستور سنسوری است که دمای هوا را کنترل می کند. به برد کنترل متصل است. اگر ترمیستور معیوب باشد، یخچال خنک نمی شود (یا ممکن است به طور مداوم خنک شود). یک مولتی متر بگیرید و تداوم ترمیستور را تست کنید. اگر ترمیستور ۴۶ درجه فارنهایت (۷ درجه سانتیگراد) یا سردتر باشد، می‌توانید آن را اندازه بگیرید. نوک ترمیستور را در یک فنجان آب یخ قرار دهید و اگر بالاتر از دمای مورد نظر هستید خنک کنید. اگر مقدار بین 10 تا 15 کیلو نیست، سنسور دمای خود را تعویض کنید.

خرابی برد کنترل دما

اگر یخچال به اندازه کافی سرد نباشد، برد کنترل دما ممکن است معیوب باشد. برد کنترل دما ولتاژ موتور فن و کمپرسور را تامین می کند. این تابلوها اغلب به اشتباه تشخیص داده می شوند. تمام اجزای دیگر را بررسی کنید تا مطمئن شوید که علت مشکل این است.

نمایندگی تعمیرات یخچال ال جی در اصفهان

شروع خرابی رله

رله شروع یک دستگاه کوچک است که در کنار کمپرسور نصب شده است. در هنگام راه‌اندازی، برای کمک به راه‌اندازی کمپرسور، انرژی را به سیم‌پیچ در حال اجرا، همراه با سیم‌پیچ استارت، برای چند ثانیه تأمین می‌کند. اگر رله استارت معیوب باشد ممکن است کمپرسور به طور متناوب کار کند یا اصلا کار نکند و یخچال به اندازه کافی سرد نشود. رله استارت در صورت معیوب بودن باید تعویض شود. رله شروع تست. این ویدیو را ببینید و بررسی کنید که آیا رله شروع شما کار می کند یا خیر. رله را در صورت عدم موفقیت در تست تعویض کنید. اگر رد شد، به سراغ تست کمپرسور بروید.

خرابی خازن راه اندازی

گاهی اوقات اگر یخچال به اندازه کافی سرد نباشد، ممکن است کمپرسور در راه اندازی با مشکل مواجه شود. خازن شروع به عنوان یک باتری عمل می کند تا کمپرسور را در هنگام راه اندازی کمی تقویت کند. اگر خازن استارت سوخته باشد، ممکن است کمپرسور نتواند آنطور که باید راه اندازی و کار کند.

ابتدا خازن استارت را با ظرفیت سنج تست کنید. آنها اغلب شکست نمی خورند. اگر ایراد دارد، آن را تعویض کنید.

کمپرسور معیوب

کمپرسور نیروی کار یخچال شماست. با تحت فشار قرار دادن مبرد، اواپراتور قادر به ایجاد هوای سرد است. اگر کمپرسور هنگام راه‌اندازی بسیار پر سر و صدا باشد، ممکن است در حین حمل و نقل آسیب دیده باشد یا فقط می‌توانید کمپرسور معیوب داشته باشید.

اگر تست تداوم رله اضافه بار، رله شروع و خازن شروع شود، ممکن است کمپرسور معیوب داشته باشید. کمپرسور را از نظر تداوم تست کنید. مقادیر مقاومت بر اساس کمپرسور متفاوت است، بنابراین این ویدیو را مشاهده کنید. مقادیر خارج از محدوده یا اتصال اتصال به زمین به معنای تعویض کمپرسور است که تعمیر پرهزینه ای است. اگر یخچال شما بیش از چند سال عمر دارد، بهتر است به جای کمپرسور، یخچال را تعویض کنید.

مبرد نشت می کند

اگر نشتی مبرد وجود داشته باشد، یخچال قادر به حفظ دمای مناسب نخواهد بود. کمپرسور شما احتمالا بدون توقف کار می کند. برای پر کردن یا تعویض مایع خنک کننده یا کمپرسور خود با یک تکنسین خدمات تماس بگیرید. این ممکن است منجر به تعویض کل یخچال شود.

خرابی صفحه اصلی کنترل

در نهایت، اگر یخچال به اندازه کافی سرد نشود، برد کنترل اصلی ممکن است معیوب باشد. این رایج نیست. ابتدا سیستم یخ زدایی، فن های خنک کننده و کنترل های خنک کننده را بررسی کنید.

امتیاز دهید post
مشکلت حل نشده؟
تیم دمای سبز در خدمت شماست تا مشکلات تعمیراتی لوازم سرمایشی و گرمایشی شما را حل کند.

نظرات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *