علت یخ زدن داخل یخچال ال جی

علت یخ زدن داخل یخچال ال جی

فهرست مطالب

نمایندگی تعمیرات یخچال ال چی در اصفهان با چندین دهه سابقه در زمینه تعمیرات لوازم خانگی از جمله تعمیرات انواع یخچال، پکیج، ماشین لباسشویی، کولرگازی و… خدمات ارائه می دهد.

یکی از ضروری‌ترین لوازم هر خانه‌ای، یخچال فریزر است که مواد غذایی و نوشیدنی‌ها را به مدت طولانی‌تری نگهداری می‌کند. اما اگر یخچال خیلی سرد شود و مواد داخل یخچال یخ بزند، حتما مشکلی در عملکرد دستگاه وجود دارد. یخ زدن وسایل و مواد غذایی داخل یخچال یکی از مشکلات رایج این دستگاه است که به دلایل متفاوتی رخ می‌دهد. یخ زدن میوه ها در جا میوه ای و حتی یخ زدن آب در یخچال از جمله شایع ترین سوالاتی است که در این مورد وجود دارد.

علت یخ زدن داخل یخچال ال جی

یکی از مدل های مختلف یخچال و فریزرها، یخچال و فریزر شرکت ال جی است که از کیفیت بالایی برخوردار است. این یخچال از سیستم هوای نوین سرمایش برخوردار است که مواد غذایی را با کیفیت بسیار بالایی منجمد می کند. اما بعضا دیده می شود که بر روی مواد غذایی، تکه هایی از یخ تولید می شود که می تواند ناشی از اختلال در سیستم ها و کارکرد قطعات یخچال باشد و یا ناشی از سایر علل و عوامل باشد.

عوامل فنی یخ زدن یخچال ال جی

ترموستات کنترل دمای یخچال ال جی

ترموستات کنترل دما ولتاژ را به کمپرسور، موتور فن اواپراتور و موتور فن کندانسور (در صورت وجود) هدایت می کند. اگر ترموستات کنترل دما به درستی کار نکند، ممکن است باعث شود سیستم مبرد بیش از حد لازم کار کند. در نتیجه یخچال بیش از حد سرد خواهد شد. برای تعیین اینکه آیا ترموستات معیوب است، ترموستات را از پایین ترین تنظیم به بالاترین تنظیم بچرخانید و برای یک کلیک گوش دهید. اگر ترموستات کلیک کند، احتمالاً معیوب نیست. اگر ترموستات کلیک نمی کند، از یک مولتی متر برای تست تداوم ترموستات استفاده کنید. اگر ترموستات کنترل دما در هیچ تنظیمی تداوم ندارد، آن را تعویض کنید.

ترمیستور یخچال ال جی

ترمیستور دمای هوا را کنترل می کند و دما را به برد کنترل می فرستد. سپس برد کنترل قدرت کمپرسور و فن اواپراتور را بر اساس خوانش ترمیستور تنظیم می کند. اگر ترمیستور معیوب باشد، ممکن است کمپرسور و فن اواپراتور خیلی زیاد کار کنند. در نتیجه یخچال خیلی خنک می شود. برای تشخیص معیوب بودن ترمیستور، آن را با یک مولتی متر تست کنید. مقاومت ترمیستور باید در ارتباط با دمای یخچال تغییر کند. اگر مقاومت ترمیستور تغییر نکرد یا ترمیستور پیوستگی نداشت، ترمیستور را تعویض کنید.

برد کنترل دمای یخچال ال جی

برد کنترل دما ولتاژ کمپرسور و موتورهای فن را تامین می کند. اگر برد کنترل معیوب باشد، ممکن است ولتاژ مداوم را به کمپرسور یا موتورهای فن ارسال کند. در نتیجه یخچال خیلی خنک می شود. بردهای کنترل معمولاً به اشتباه تشخیص داده می شوند – قبل از تعویض برد کنترل، ابتدا همه قطعات معیوب تر را آزمایش کنید. اگر هیچ یک از اجزای دیگر معیوب نبود، برد کنترل دما را تعویض کنید.

برد کنترل اصلی یخچال ال جی

برد کنترل اصلی ممکن است معیوب باشد. با این حال، برد کنترل به ندرت دلیل این مشکل است. قبل از تعویض برد کنترل، ابتدا تمام اجزای معیوب معمولی را تست کنید. اگر هیچ یک از این قطعات معیوب نبود، به فکر تعویض برد کنترل اصلی باشید.

تنظیم دما خیلی سرد

کنترل دمای یخچال را روی یک تنظیم گرمتر تنظیم کنید. بسیاری از مدل‌ها دارای یک تنظیم دمای توصیه شده هستند که معمولاً بین 34 تا 38 درجه فارنهایت است. 24 ساعت صبر کنید تا دما به درستی تنظیم شود.

موتور فن اواپراتور یخچال ال جی

موتور فن اواپراتور یخچال هوا را از روی کویل های اواپراتور سرد می کشد که باعث سرد شدن هوا می شود. سپس هوا از طریق محفظه های یخچال و فریزر به گردش در می آید تا دما را به اندازه کافی پایین نگه دارد تا مواد غذایی حفظ شود. اگر موتور فن اواپراتور خراب باشد، هوای سرد فریزر یا کویل‌های اواپراتور یخچال می‌تواند از طریق کانال‌های هوا به پایین یخچال منتقل شده و مواد غذایی را منجمد کند. باید تیغه های فن اواپراتور را بچرخانید تا ببینید آزادانه می چرخند یا خیر. در غیر این صورت، به احتمال زیاد بلبرینگ موتور مسدود شده است و موتور باید تعویض شود. همچنین می توانید از یک مولتی متر برای تست تداوم الکتریکی موتور استفاده کنید. اگر موتور تداوم الکتریکی نداشته باشد، قطعه کار نخواهد کرد و باید یک موتور جدید نصب شود.

اقلام غذایی خیلی نزدیک به دریچه ها هستند

بین دریچه های هوا و غذا فاصله بگذارید. اگر برخی غذاها مستقیماً در مقابل دریچه هوای سرد قرار گیرند، می توانند منجمد شوند.

برد کنترل یخچال ال جی

برد کنترل ممکن است معیوب باشد. با این حال، برد کنترل به ندرت دلیل این مشکل است. قبل از تعویض برد کنترل، ابتدا تمام اجزای معیوب معمولی را تست کنید. اگر هیچ یک از این قطعات معیوب نبود، به فکر تعویض برد کنترل اصلی باشید.

مجموعه کنترل دمپر یخچال ال جی

کنترل دمپر هوا باز و بسته می شود تا مقدار مناسبی از هوای سرد وارد محفظه یخچال شود. اگر دمپر به درستی بسته نشود، هوای سرد زیادی را وارد یخچال می کند. کنترل دمپر را بررسی کنید تا بفهمید شکسته است یا باز گیر کرده است.

دمپر یخچال ال جی

دمپر باز و بسته می شود تا مقدار مناسبی از هوای سرد وارد محفظه یخچال شود. اگر دمپر باز بماند، هوای سرد بیش از حد وارد یخچال می شود. در نتیجه یخچال بیش از حد سرد خواهد شد. دمپر را بررسی کنید تا بفهمید شکسته است یا باز گیر کرده است.

سنسور دمای یخچال ال جی

سنسور دما دمای یخچال را کنترل می کند و به برد کنترل سیگنال می دهد تا ولتاژ را به کمپرسور، موتور فن اواپراتور و موتور فن کندانسور (در صورت وجود) هدایت کند تا در صورت لزوم سیستم خنک کننده را دوباره راه اندازی کند. اگر سنسور دما به درستی کار نکند، ممکن است باعث شود سیستم مبرد بیش از حد لازم کار کند. در نتیجه یخچال بیش از حد سرد خواهد شد. شما اغلب می توانید از یک مولتی متر برای تست تغییرات مقاومت سنسور هنگام گرم شدن یا سرد شدن سنسور استفاده کنید. اگر قطعه تغییری در مقاومت نشان نداد، سنسور معیوب است و باید تعویض شود.

نمایندگی تعمیرات یخچال در اصفهان

دلایل رایج یخ زدن یخ‌سازیخچال ال‌جی

وقتی یخ ساز یخچال ال جی شما مدام یخ می زند، باید چند مقصر معمولی را در نظر بگیرید. درک این دلایل می تواند به شما کمک کند تا مشکل را مشخص کنید و اقدامات مناسب را انجام دهید.

جریان هوا ناکافی

جریان ضعیف هوا در فریزر می تواند منجر به تجمع یخ و یخ روی یخ ساز شود. این می تواند مکانیسم یخ ساز را مسدود کرده و باعث یخ زدن آن شود. انسداد دریچه های هوا یا قرار دادن نامناسب مواد غذایی می تواند به محدود شدن جریان هوا کمک کند.

سنسور دما معیوب

سنسور دما در یخچال شما وظیفه تنظیم دمای فریزر را بر عهده دارد. اگر این سنسور خراب باشد، ممکن است دمای صحیح را تشخیص ندهد و باعث یخ زدن یخ ساز شود.

شیر ورودی آب نامناسب

شیر ورودی آب جریان آب را به داخل یخ ساز کنترل می کند. اگر به درستی کار نکند، ممکن است اجازه دهد آب بیش از حد وارد یخ ساز شود و منجر به تولید بیش از حد یخ و متعاقب آن یخ زدن شود.

فیلتر آب مسدود شده

فیلتر آب مسدود شده می تواند جریان آب را به یخ ساز محدود کند. هنگامی که فیلتر کثیف یا مسدود می شود، می تواند مانع از تولید یخ شود و به مشکلات یخ زدگی کمک کند.

معیوب بودن مجموعه یخ ساز

در برخی موارد ممکن است خود مجموعه یخ ساز معیوب باشد. اگر موتور یا سایر اجزای مجموعه آنطور که در نظر گرفته شده است کار نکند، می تواند منجر به مشکلات یخ زدگی شود.

به خاطر داشته باشید که این علل منحصر به فرد نیستند و ممکن است عوامل دیگری در ایجاد مشکل خاص شما نقش داشته باشند. با این حال، پرداختن به این مشکلات رایج به شما کمک می‌کند تا یخ‌ساز یخچال ال‌جی خود را عیب‌یابی و رفع کنید.

امتیاز دهید post
مشکلت حل نشده؟
تیم دمای سبز در خدمت شماست تا مشکلات تعمیراتی لوازم سرمایشی و گرمایشی شما را حل کند.

نظرات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *