یخ زدن پنل داخلی کولرگازی

یخ زدن پنل داخلی کولرگازی

فهرست مطالب

یخ زدن پنل داخلی کولرگازی یکی از مشکلات اساسی ایجاد شده برای اسپیلیت شما می باشد، که در صورت مشاهده این خرابی باید با نمایندگی نصب کولرگازی اصفهان و یا نمایندگی تعمیر کولرگازی در اصفهان تماس بگیرید.

اولین مورد که باعث یخ زدن پنل داخلی اسپیلت می شود کم بودن گاز، در ابتدای نصب دستگاه می باشد. در برخی موارد به دلیل عدم شارژ صحیح کارخانه دیده می شود که دستگاه نیاز به شارژ اضافی یا شارژ تکمیلی دارد و این مشکل در تعداد بسیار پایین، از دستگاهها در زمان تولید دیده می شود که برای حل این مشکل میتوان با توجه به در نظر گرفتن آمپر و گیج فشار میزان مبرد اضافی را شارژ و بر اساس وزن ذکر شده روی دستگاه آن را تکمیل کرد بعد از تکمیل کردن گاز دستگاه این مشکل حل میشود.

یخ زدن پنل داخلی کولرگازی

چرا در فصل تابستان در اواپراتور یا پنل داخلی کولر یخ تشکیل می شود؟ بررسی دلیل یخ زدن حالت گرمایش در کولر گازی در تابستان. اگر لوله مکش (یا لوله برگشت که همان لوله بزرگ است) کولر گازی (اسپلیت) در طول تابستان و زمانی که در حالت خنک کننده است یخ بزند، می تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

به خاطر داشته باشید که عملکرد کولر گازی این است که:

  • برای خنک کردن گاز فریون، مبرد را در اواپراتور منبسط کنید.
  • سپس با چرخش فن، هوای اطراف روی اواپراتور حرکت می کند و سردی آن را جذب می کند.
  • محیط با ادامه گردش هوای سرد را دریافت می کند.
  • در صورت بروز مشکل در موتور فن یا توانایی فن دمنده در انتقال سرمای اواپراتور به هوای اطراف، پنل کولر یخ می زند.
  • سیم پیچ پانل اواپراتور که مبرد سرد را نگه می دارد بیش از حد خنک شده است.
  • این دلیل یخ زدگی اواپراتور است که در ادامه به طور کامل به همراه تعمیر کولر گازی انجماد می پردازیم.

عدم وجود گاز مبرد

در صورتی که کویل های پنل داخلی کولر گازی (رادیاتور داخلی) فقط در نقطه خاصی مانند شروع اواپراتور یخ بزنند، ممکن است نیاز به شارژ مجدد داشته باشد. اگر گاز کولر گازی رو به اتمام است، وقت بگذارید. باید نشتی وجود داشته باشد. این یک موضوع بسیار جدی است. قبل از شارژ مجدد گاز، متخصص تعمیر کولر گازی باید محل نشتی را پیدا کند.

مدار گردش گاز تا حدی مسدود شده است

انسداد و دربندی جزئی در مسیر گردش گاز نیز می تواند فشار گاز (مبرد) را کاهش دهد که بر عملکرد تأثیر می گذارد و باعث یخ زدن پانل داخلی کولر می شود. برای رفع مشکل باید مدار گردش گاز داخلی کولر گازی توسط تعمیرکار تمیز شود و گاز مجددا شارژ شود.

فیلترهای کثیف داخل پنل

فیلترهای هوا که به شدت کثیف هستند اگر فیلتر هوا با گرد و غبار مسدود شود، جریان هوا روی کویل های اواپراتور کاهش می یابد. اگر جریان هوا کاهش یابد، کویل های اواپراتور خیلی سرد می شوند و با هوای مرطوب اتاق شروع به یخ زدن می کنند. انباشته شدن کپک روی کویل ها بیشتر مانع جریان هوا می شود. در نهایت جریان هوا به طور کامل قطع می شود و کل پانل داخلی (اواپراتور) کاملاً یخ زده و یخ می زند. بهتر است فیلترهای هوا را در صورت کثیف بودن تمیز یا تعویض کنید. هر گونه مانعی که مانع از عبور جریان هوا بین پره های کویل اواپراتور و همچنین احتمال یخ زدگی و تجمع یخ روی کویل ها شود، باعث کاهش راندمان کولر و جلوگیری از خنک کردن موثر هوای اتاق می شود.

خرابی فن دمنده در اواپراتور

مانند یخچال، کولر گازی خنک می شود. مبرد بین کویل اواپراتور و کندانسور توسط کمپرسور به عقب و جلو حرکت می کند. با عبور مبرد از طریق کویل های اواپراتور و کندانسور، گرمای فضا را جذب کرده و به هوای بیرون منتقل می کند. خنک شدن از این چرخه حاصل می شود. یک فن هوای اتاق را به کویل های اواپراتور می دمد تا بتوانند گرمای محیط را به بهترین شکل جذب کنند. وقتی فن دمنده خراب می شود، رطوبت و یخ زدگی روی کویل ها بالا می رود و یخ می زند زیرا جریان هوا بین اواپراتور و آنها وجود ندارد.

نمایندگی تعمیرات کولرگازی در اصفهان

پنل بیرونی کندانسور کولر گازی یخ زده است

چرا این اتفاق افتاده است؟ پانل بیرونی (کندانسور) در حالت زمستانی یخ می زند.

با انتخاب گزینه HEAT در حالت زمستانی، مکان کندانسور و اواپراتور تغییر می کند، پانل داخلی گرم می شود و پانل بیرونی خنک می شود. برخی از افراد به اشتباه معتقدند که کولر دارای المنت است و زمانی که ترموستات روی حالت گرمایش قرار می گیرد روشن می شود. همان عوامل ذکر شده در بالا، همراه با خرابی سیستم یخ زدایی، منجر به یخ زدگی کندانسور و یخ زدگی در حالت زمستانی می شود.

  • گاز کم است
  • کثیفی در کندانسور
  • انسداد توسط یک جسم خارجی مسیر گردش هوا در کندانسور.
  • خرابی فن کندانسور
  • خرابی سیستم یخ زدایی
  • یخ زدگی لوله کولر گازی

علت یخ زدن لوله خروجی کولر گازی چیست؟ لوله اگزوز از کمپرسور به دلیل کمبود گاز در کولر پخش می شود.

دلیل یخ زدن لوله برگشت کولر گازی

چرا لوله برگشت گاز به کمپرسور کولر گازی (اسپلیت) یخ می زند؟ شارژ بیش از حد گاز در کولر باعث یخ زدگی یا یخ زدن لوله برگشت گاز به کمپرسور می شود که باعث کاهش راندمان خنک کننده می شود.

تعمیر کولر گازی تخصصی

در روزهای گرم تابستان، ما به خوبی می دانیم که عملکرد درست کولر گازی برای راحتی شما بسیار مهم است. ساکنان اصفهان می توانند از تکنسین های آموزش دیده و کارکشته پشتیبانی که در تعمیر و نگهداری کولر گازی تخصص دارند کمک بگیرند. زمان تحویل سریع و خدمات با کیفیت بالا با یک ضمانت شش ماهه برای تمام نیروی کار تضمین می شود.

امتیاز دهید post
مشکلت حل نشده؟
تیم دمای سبز در خدمت شماست تا مشکلات تعمیراتی لوازم سرمایشی و گرمایشی شما را حل کند.

نظرات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *